مزایا و معایب زغال فشرده
آوریل 29, 2023
بهترین چوب ها برای تهیه زغال کبابی
آوریل 30, 2023

کباب کردن روی زغال، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های طبخ غذاست که در سراسر دنیا، خصوصا در ایران، طرفداران زیادی دارد. این روش، علاوه بر اینکه ساده و سرگرم کننده است، باعث می شود که غذاهای پخته شده دارای عطر و طعم خاص و دلچسبی باشند.

چرا که حرارت و دود زغال، باعث می شود که چربی و آب غذا کم شود و در عوض، بوی خوش و مزه ای به آن بدهد. بعضی از غذاهایی که روی زغال پخته می شوند عبارتند از: کباب، جوجه کباب، ماهی، سوسیس، قارچ، سبزیجات و غیره.

انواع کباب پزها

کباب پز های ذغالی، ابزارهایی هستند که با استفاده از ذغال و آتش، کباب را پخته و آماده می کنند. این کباب پز ها در اندازه، شکل، جنس و نحوه نصب متفاوت هستند و برای استفاده در خانه، حیاط، باغ، سفر و کمپ مناسب هستند.

برخی از انواع کباب پز های ذغالی عبارتند از:

**کباب پز گازی**:

این نوع کباب پز با استفاده از گاز به عنوان سوخت، کباب را پخته می کند. این کباب پز ها دارای شعله تنظیم شده، ترموستات، تایمر و سینی جمع آوری چربی هستند. این کباب پز ها حرارت بالا و یکنواخت را تولید می کنند و بدون بو و دود هستند. قیمت این کباب پز ها نسبت به سایر نوع ها بالاتر است.

**کباب پز زغالی**:

کباب پز زغالی

این نوع کباب پز با استفاده از ذغال به عنوان سوخت، کباب را پخته می کند. این کباب پز ها دارای شبکه فلزی یا استیل برای قرار دادن کباب و سینی گالوانیزه یا فولاد برای قرار دادن ذغال هستند. این کباب پز ها حرارت پایین تر و نامنظم تر را تولید می کنند و دارای بو و دود هستند. قیمت این کباب پز ها نسبت به سایر نوع ها پایین تر است.

**کباب پز تاشو**:

این نوع کباب پز با استفاده از ذغال به عنوان سوخت، کباب را پخته می کند. این کباب پز ها دارای قابلیت تاشو شدن و حمل راحت هستند و برای سفر و کمپ مناسب هستند. این کباب پز ها دارای شکل مستطیل، گرد یا مثلث بوده و جنس آن ها معمولا فلز یا گالوانیزه است.

**کباب پز فیدار**:

کباب پز گردون

 

این نوع کباب پز با استفاده از ذغال به عنوان سوخت، کباب را پخته می کند. این کباب پز ها دارای فیدار چرخان بوده و با حرکت دادن فیدار، حرارت را به صورت یکسان به تمام قسمت های کباب منتقل می کند.

چه زغال هایی برای کباب پز ها مناسبند؟

**زغال فشرده**:

این نوع زغال با فشرده کردن چوب و زغال خام و اضافه کردن مواد چسبنده و سوختنده تولید می شود. این زغال دارای مزایایی همچون روشن شدن سریع، حرارت بالا و طولانی، دود کم و بوی کم است.

**زغال چینی**:

این نوع زغال با پختن چوب در کوره های بسته و بدون دسترسی هوا تولید می شود. این زغال دارای مزایایی همچون روشن شدن آسان، حرارت بالا و پایدار، دود کم و بوی خوش است.

**زغال لیمو  ریزه **:

این نوع زغال با سوختن چوب در محل های باز و با دسترسی هوا تولید می شود. این زغال دارای مزایایی همچون قیمت پایین، حرارت مناسب و مزه دودی و زغالی به کباب است.

**زغال جنگلی**:

این زغال از انواع مختلف درختان جنگلی به دست می اید و قیمت نسبتا ارزانتری نسبت به سایر زغال ها دارد.و مناسب انواع کباب پزهاست.

»» زغال کبابی

مزایای پخت غذا با کباب پز های زغالی

**مزه دودی و جذاب**:

کباب پز های ذغالی باعث می شوند که کباب ها دارای مزه دودی و جذابی باشند که بسیار کم نظیر و مطبوع است. این مزه را نمی توان با کباب پز های گازی یا برقی به دست آورد.

**سادگی و سرگرم کنندگی**:

کباب پز های ذغالی ساده و راحت هستند و نیاز به برق یا گاز ندارند. این کباب پز ها فقط به ذغال و آتش نیاز دارند که می توان به راحتی تامین کرد. همچنین، روشن کردن آتش و تنظیم حرارت باعث می شود که فرآیند کباب پزی سرگرم کننده و لذت بخش باشد.

**قیمت مناسب**:

کباب پز های ذغالی نسبت به سایر نوع ها قیمت پایین تری دارند و برای خریداران با بودجه محدود مناسب هستند. این کباب پز ها نیاز به خرید گاز یا باتری ندارند و فقط به ذغال احتیاج دارند.

زغال آباد با ارائه بهترین محصولات توانسته رضایت تمامی سفره خانه ها و رستوران هایی که با این شرکت همکاری می کنند را بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *