انواع زغال کبابی
دسامبر 13, 2022
مراحل راه اندازی خط تولید زغال
ژانویه 23, 2023

زغال بامبو از درخت بامبو که گیاه بومی شرق اسیا بوده که از سال های دور مورد استفاده قرار میگرفته است.

این گیاه معروف به واسطه این که بذر ان به مدت 5 سال زیر خاک میماند، و بعد از این مدت هر روز به اندازه نیم متر رشد میکند بسیار شهرت دارد.

زغال بامبو

این گیاه در مدت سه ماه به اندازه 20 متر رشد میکند.

کاشت این گیاه به واسطه مزایای بی شمار ان بسیار مرسوم است.زغال این گیاه به واسطه خواص درمانی بسیار مورد استفاده است.

زغال چوب بامبو

این گیاه در بافت خود دارای سوراخ های بیشماری است که مانند تله برای به دام انداختن قارچ ها و باکتری ها میشود.

این گیاه باعث جذب بو و رطوبت بیش از حد در هوا می شود چرا که دارای بار یون منفی است.

این زغال در یخچال و جا کفشی ها و اتاق های پر تردد به منظور رطوبت گیر و بوگیر استفاده میشود.

این ذغال کاملا طبیعی بوده و مواد سمی از خود ساطع نمیکند.(مانند زغال لیمو و ذغال بلوط)

این زغال دارای سطح متخلخل بوده قدرت جذب بسیار بالایی دارد.منافذ بسیار زیاد این زغال باعث جذب الودگی های هوا از جمله فرمالدئید، باکتری و قارچ ها را به دام بیاندازد.

مدت زمان سوخت این زغال تا 3 ساعت ادامه دارد.

به واسطه طبیعی بودن این زغال و نداشتن هیچگونه ماده شیمیایی در فراوری این زغال بو و دودی ندارد.به همین دلیل به عنوان زغال کبابی مورد استفاده قرار میگیرد

در مورد مصرف این زغال در قلیان ها خاکستر این زغال وارد تنباکو قلیون نشده و روی خود زغال باقی می ماند.و عطر تنباکو را عوض نمیکند.به عنوان زغال قلیان مورد استفاده است.

»» زغال نارگیل

»»بیشتر بخوانید : بهترین زغال برای قلیان

سوختن این زغال به صورت یکنواخت بوده و خاموشی ندارد.

موارد مصرف زغال بامبو :

از بین بردن بو : 

به خاطر ساختار متخلخلی که دارد توانایی جذب ذرات الوده و رطوبت را داراست.به عنوان بوگیر در یخچال و حمام و جا کفشی مورد استفاده قرار میگیرد.

تصفیه کننده اب

به عنوان فیلترینگ آب مورد استفاده قرار میگیرد برای حذف ناخالصی های اب میتوان از ان استفاده کرد . برای تصفیه اب میتوانید چند تکه زغال بامبو را در اب قرار دهید.

رطوبت خاک را متعادل کنید:

برخی از خاک ها بعد از ابیاری یا باران های زیاد حجم زیادی از اب را در خود نگه میدارند، و باعث از بین رفتن گیاهان میشوند.برای حل این مشکل از زغال بامبو استفاده میشود چرا که رطوبت اضافی خاک را گرفته و باعث تهویه خاک میشود.

زیبایی پوست:

صابون های زغالی که به بازار عرضه میشود اغلب از زغال بامبو تهیه شد اند.ک خواص ضد باکترایی و ضد قارچی دارند. همچنین به عنوان لایه بردار پوست و ماسک صورت نیز میتوان از ان بهره برد.

در پزشکی

این زغال برای جذب عناصر مضر از محیط و همچنین به خاطر جاذب بو بودن ان در صنعت پزشکی مورد توجه و استفاده است.و حتی به صورت نانو ذرات در الیاف لباس ها ی پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد .

سخن پایانی

زغال بامبو یکی از انواع زغال های مفید و پرکاربرد در صنعت زغال است . ما در شرکت زغال اباد سعی در ارائه بروز ترین مطالب در مورد انواع زغال ها و نحوه به کارگیری انها ، مزایا و معایب انها نموده ایم و امید داریم با حمایت و پشتیبانی شما عزیزان اطلاعات شما را بیش از پیش ارتقا دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *