چگونه زغال درست می شود
آوریل 16, 2023
علت خاموش شدن زغال قلیان
آوریل 17, 2023

زغال صنعتی یک نوع زغال است که برای مصارف صنعتی و تولید انرژی استفاده می شود. این زغال از مواد اولیه مختلفی مانند چوب، خاک اره، سنگ زغال سنگ و گرافیت تهیه می شود. این زغال دارای ویژگی های خاصی است که باعث شده است در بسیاری از صنایع و دستگاه ها کاربرد داشته باشد.

 

زغال صنعتی چیست؟

زغال صنعتی یک نوع زغال با کیفیت و مرغوب است که از تبدیل مواد اولیه به کربن ناخالص به دست می آید. این زغال نسبت به سایر انواع زغال ها دارای ویژگی های منحصر به فرد و مفیدی است که باعث شده است در بسیاری از مصارف صنعتی و تولید انرژی مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربرد های زغال صنعتی

زغال صنعتی گرافیتی:

این نوع زغال از گرافیت تولید می شود و دارای رسانایی الکتریکی بسیار بالایی است. این زغال در ماشین های الکتریکی، توربین ها، سدها، باتری ها، الکترودها و سایر دستگاه های برقی کاربرد دارد.

ذغال صنعتی

زغال صنعتی فشرده:

این نوع زغال از خاک اره چوب یا سایر مواد سلولزی تولید می شود و به شکل قطعات مکعب شکل فشرده می شود. این زغال در پخت و پز، گرمایش، منقل یکبار مصرف و گرل توری کاربرد دارد.البته این نوع زغال با زغال های فشرده چینی و زغال نارگیل متفاوت است.

زغال صنعتی

سر بزنید »» زغال چینی

سر بزنید»» زغال کبابی

زغال صنعتی سنگ:

این نوع زغال از سنگ های حاوی کربن و هیدروکربن تولید می شود و دارای حجم بزرگ و حرارت بالایی است. این زغال در تولید برق، تهیه فولاد و سایر صنایع کاربرد دارد.
به این ترتیب، زغال صنعتی یک نوع زغال با کاربردهای گسترده و متنوع است که در رشد و پیشرفت صنایع و تولید انرژی نقش مهم و حساسی دارد.

ویژگی های ذغال صنعتی عبارتند از:

رسانایی الکتریکی بالا:

زغال صنعتی تنها نافلزی است که جریان الکتریسیته را به خوبی از خود عبور می دهد. به همین دلیل در ماشین های الکتریکی، توربین ها، باتری ها، الکترودها و سایر دستگاه های برقی استفاده می شود.
مقاومت در برابر حرارت:

زغال صنعتی تحمل حرارت بسیار بالایی دارد و در دمای بالا نسوزد. به همین دلیل در کوره های صنعتی، فولادسازی، لحیم کاری و سایر فرآیندهای حرارتی استفاده می شود.
سایش پایین:

زغال صنعتی به دلیل سخت بودن و نداشتن ذرات خارجی، سایش کمتری را در سطح تماس با قطعات دارد. به همین دلیل در پمپ ها، کمپرسورها، فن ها، توربوشارژرها و سایر دستگاه های مکانیکی استفاده می کنند.

سخن پایانی

با ارائه این مطلب امیدواریم توانست باشیم قدمی در جهت افزایش اطلاعات شما برداشته باشیم. زغال آباد پاسخگوی تمام نیاز های زغالی شماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *